Public Enemies (2009)

Reggisör: Michael Mann (Manhunter).

Skådespelare: Johnny Depp (Chocolat), Christian Bale (The Dark Knight), Billy Crudup (Watchmen), Emelie de Ravin (Lost).

Handling: Filmen skildrar en av historiens mest ökända brottslingar – John Dillinger. Filmen utspelar sig på 30-talet och man får också träffa andra kända brottslingar.

 


Okej... den var inte så bra tbh. Johnny Depp kan såklart göra vilken film som helst sevärd, men fortfarande - tråkig och jobbig.
Det är ganska nice såhär stämning/stil faktiskt, 30-talet var ganska snyggt! Lite elegant sådär. Alla har kostymer och allt är ganska grått... det är ju tråkigt, men snyggt!
Alltså den påminner veeerkligen om O Brother Where Art Thou?, vilket kanske inte är så konstigt eftersom det handlar om typ... exakt samma sak. Men själva stämningen är väääldigt annorlunda, ingen humor här inte.
Men äh. Det var mest en massa skjutande, och filmen tog aldrig sluuut.
Jag tycker att det är roligt att Johnny spelar in en film där han kallas John/Johnny hihi :D.
Den får en svag 3'a, mest för de fantastiska skådespelarna.


Kommentarer:
Världens bästa - Alexandra!

Jag tycker den här filmen var riktigt bra faktiskt. Det är ingen speciell Johnny Depp-karaktär i herr Dillinger men det är ändå en person som har funnits och lämnade ifrån sig ett märke. 30-talet var snyggt alltså! ;D

2010-03-20 @ 15:55:48
Blogg: http://ninjafruit.blogg.se/
Världens bästa Marina

Jag tycker inte att filmen var värst tråkig men jag ville ha mer action och mindre snack. Jag älskade alla action scener, skjutande är min grej. Men resten var halvtaskigt.

2010-07-03 @ 11:12:39
Blogg: http://everpresentpast.blogg.se/

Kommentarer:

Namn:
Kommer du ihåg?

E-mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0