The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009)

Regissör: Terry Gilliam (Twelve Monkeys, Monty Python-filmer)
Skådespelare: Heath Ledger (The Dark Knight, Lords of Dogtown), Johnny Depp (Pirates of Caribbean, Alice in Wonderland), Jude Law (The Holday, Sherlock Holmes), Christopher Plummer (Sound of Music, Twelve Monkeys), Tom Waits (WRISTCUTTERS, Bam Stroer's Dracula).
Handling: Parnassus äger en teatervagn och tillsammans med sin dotter, en dvärg (som inte är en dvärg), och Anton reser dom runt och uppträder. Det är ingen vanlig teater, Parnassus samlar själar eftersom han har slagit vad med djävulen om sin dotter. En dag räddar de en man som hänger från en bro...



Okej, jag skulle vilja ge den här filmen två betyg. Ett för FILMEN - handling, idé, logik o.s.v. - och ett för SKÅDESPELARNA.

Handlingen var inte bra. Jag gillar inte filmen som FILM, jag förstod typ INGENTING av vad som hände och satt bara 'varför gör dom inte så..?'.
Dom borde förklarat mycket mycket bättre, this made no sense at all.
Så själva filmen får en 2a.

Skådespelarna däremot - OMGW. 5 5 5 5 5! Verkligen, det var helt fantastiskt! Kanske inte så konstigt med tanke på att mina absoluta favoritskådespelare är med (Heath Ledger och Johnny Depp) men ALLA gjorde ett fantastiskt jobb! Det finns ingen jag tyckte spelade dåligt (utom kanske Christopher Plummer på sina ställen...).

Två grejer bara... 1. Lily Cole!!! Hon ÄGER, speciellt i St. Trinian's. Och 2. JAG MISSADE PETER STORMARE! Han var tydligen presidenten, och jag SÅG inte det!


Kommentarer:
Världens bästa - Alexandra!

Jag gillar filmer där allt inte förklaras, som denna - den är redan skruvad som få och då behövs inte förklaring till allt tycker jag. Hade det däremot varit en film som är "vanlig", utan skruvade personer och händelser så skulle jag viljat veta mer. När jag såg den här njöt jag bara av ovissheten om saker. :)

2010-07-01 @ 08:37:37
Blogg: http://ninjafruit.blogg.se/
Världens bästa Timotej

Jag gillade inte den här heller. Den var väldigt snygg, men .. tråkig.

2010-07-01 @ 12:57:23
Blogg: http://cirkustimotej.blogg.se/

Kommentarer:

Namn:
Kommer du ihåg?

E-mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0