Korpen Flyger (1984)

Regissör: Hrafn Gunnlaugsson.
Skådespelare: Helgi Skúlason, Jakob Thor Einarsson, Edda Björgvinsdóttir.
Handling: En Irländsk pojke ser sina föräldrar bli dödade av vikingar på och när han blir vuxen beger han sig till Island för att hämnas sina föräldrar och hämta hem sin kidnappade syster.


Alltså isländska är fint.
Den ÄÄÄR långsam, som alla gamla filmer, men den är okej. Skådespelarna är bra och stämningen känns liksom äkta, fast många saker är ganska orealistiska.
Musiken är inte riktigt min grej men den är väldigt SPECIELL och det är ju coolt.
Jag tycker ändå att filmen känns ganska vinklad, typ att SÅ HÄR ÄR DET OCH DET FINNS INGET ANNAT. Speciellt slutet var dåligt, blä. Men det var ändå lite spännande :D. Och... lärorikt?


Kommentarer:
Världens bästa Marina

Vi såg denna på svenskan i skolan och jag har aldrig skrattat så åt en film förut. Musiken är ju helt insane! och klippningarna är fantastiskt roliga. & mitt favoritcitat:

"vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal!!!"



näjtack, jag tycker denna filmen var helt urkass x)

2010-04-14 @ 23:57:21
Blogg: http://everpresentpast.blogg.se/

Kommentarer:

Namn:
Kommer du ihåg?

E-mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0