Rabbit-Proff Fence (2002)

Reggisör: Phillip Noyce (Dead Calm).
Skådespelare: Kenneth Branagh (The Boat That Rocked, Harry Potter), Tianna Sansbury.
Handing: Syskonen Molly och Daisy och deras kusin Gracie har alla en aborigin till mamma och en vit pappa. På grund av detta förs de iväg från sina familjer och hamnar på Moore River (ett läger för 'blandras'-barn). De bestämmer sig för att rymma och gå de 24 milen hem igen. Historien utspelar sig strax före andra världkriget i Australien.


BRA FILM!
Den var förvirrande och liiite seg men verkligen sevärd!
Jag har tänkt läsa boken länge, men visste inte att det fanns en film faktiskt. Jag ska läsa boken när jag kan få tag på den, jag misstänker att de har tagit bort mycket i filmen.
Australien är världens bästa land så jag älskar filmer om det, och auboriginer är sjukt vackra.
Alltså Daisy i den här filmen är SÖTAST I VÄRLDEN och Molly är också sjukt söt :D. Gillar verkligen skådespelarna, det känns verkligen äkta (utom några scener i början...). Ohh Kenneth Branagh btw, han spelar bara jobbiga roller :(.
Slutet påminner mig om Schindler's List...


Kommentarer:

Kommentarer:

Namn:
Kommer du ihåg?

E-mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0