Cutthroat Island (1995)

Jag SKA verkligen bli bättre på att se filmer, det har varit äckligt dåligt med det på senaste tiden - jag är bara 'aktiv' på filmtipset!

Regissör: Renny Harlin (The Covenant).
Skådespelare: Matthew Modine (Full Metal Jacket), Geena Davis (Thelma & Lousie), Frank Langella (The Ninth Gate).
Handling: Morgan är dotter till en piratkapten och när han dör får hon tag i en karta till skatten på Cutthroat Island. Problemet är att det finns tre delar av kartan, och Morgans farbröder har de andra delarna.



Jag har sett alldeles för få piratfilmer, och det är synd för de är egentligen riktigt bra!
Jag skulle inte bli förvånad om POTC fått inspiration från Cutthroat Island för många saker är väldigt lika... Inte storyn liksom, men typ att Morgan har en apa och alla Wills kommentarer...
Det bästa i filmen är första gången Morgan och Will träffas :D. Wills skämt alltså hahaha, snygg är han iaf!Skådespelarna var sådär annars. Inte riktgt min grej.
Jag tycker ändå att POTC är bättre, den kanske inte är lika äkta (POTC är mer... fräsh och typ sexig?) men den har fin stämning och fina saker, öh?
Ja... Den får en 4 för att den var rolig (speciellt i början) och typ nice? Eller så.

 


Kommentarer:

Kommentarer:

Namn:
Kommer du ihåg?

E-mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0